Pagina's

vrijdag 30 januari 2015

Creatief voor het goede doel

Niet alleen qua besparen probeer ik creatief te zijn, maar ook maak ik inmiddels heel wat artikelen t.b.v. het goede doel. Ook hier gaan we voor de maximale opbrengst...:) Samen met iemand uit de kerk beheer ik een webwinkel (www.hetbouwsteentje.nl) en met de hulp van veel vrijwillig(st)ers maken we fotokaarten (zowel vierkant als rechthoekig), brocante artikelen, en nog véél meer. eigenlijk is elk product die we zelf maken een uniek product, handgemaakt, een ambacht...
Zomaar een greep uit wat we zoal zelf maken:
Gastendoekjes (hier met gehaakte sterretjes, kant en een rieten ster)
Of met gehaakte bloemetjes, stijlvolle knoopjes en een kanten strook
In brocante stijl opgemaakte bundels met dinerkaarsen.
 Luciferdoosjes met een brocante look (met 2 waxinelichtjes in dezelfde stijl)
Pittenzakken gevuld met tarwepitten in allerlei kleuren 
(ikzelf maak hiervoor alleen de binnenhoezen, de 'echte pittenzak')
Vogeltaarten (dit jaar heb ik er weinig gemaakt, vorig jaar meer)
Brocante plateaus; de heren maken het en wij als dames zijn voor het
schuur- en schilderwerk :)... Er zijn er al heel wat van verkocht:)
Ik ben nu met een nieuwe uitdaging begonnen, namelijk met het maken van hartverwarmers. Oftewel minipittenzakjes in de vorm van een hartje. Heel gepruts, omdat ik persé een los pittenzakje wil met een afzonderlijke hoes die je vervolgens kunt uitwassen. Vind ik veel hygiënischer als het door meerdere mensen wordt gebruikt of wanneer het bv. bij borstvoeding wordt gebruikt etc. 

Ik zal maar eerlijk zijn: Mijn technisch inzicht is niet zo geniaal, maar gelukkig bood manlief wederom uitkomst: Hij wist hoe ik het moest maken en hielp me op weg, yoehoe, tis gelukt, het ontwerp is klaar, het moet alleen nog geperfectioneerd worden, dus die houd je nog tegoed...

Jullie ook creatief bezig of houd je juist niet van prutsen? Verkoop je weleens wat (t.b.v. het goede doel of je eigen spaardoel)? Ik ben benieuwd...

Groetjes,
Adrianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten