Pagina's

dinsdag 24 februari 2015

Rommel ruimen/ruilen/krijgen...

Laatst heb ik Facebook aangemaakt, zodat ik een pagina voor de webwinkel kon maken. Dit was nl. niet mogelijk zonder persoonlijk profiel. Hmm, ik ben niet zo van Facebook, omdat je alles er 1 keer op hoeft te zetten waarna het voor altijd op internet circuleert, dus ik ben niet iemand die alles liket/deelt of overal op reageert.

Ideale bijkomstigheid van Facebook was wel dat daar diverse groepen bestaan in mijn buurt waar je gratis spullen kunt aanbieden en kunt vinden. Nu we aan het verbouwen zijn, ben ik heerlijk aan het opruimen geslagen en veel spullen vonden al een nieuwe eigenaar. Het is gewoon heerlijk om weer wat meer ruimte te creëren en mensen blij te maken :). 

Ook heb ik laatst weer een bananendoos naar de ruilwinkel gebracht. Allerlei spulletjes die ik ooit gekregen heb of waar ik nooit meer iets mee doe. Echt leuk, want voor Christilène heb ik bijvoorbeeld laatst een stofzuigertje geruild. Batterijen zaten er nog bij! Ze is er nog steeds helemaal gelukkig mee. Iedere keer als ik stofzuig, wil zij ook helpen. Ze begint steevast in de gang met de mat, maar ook de box krijgt een flinke beurt. Klein huisvrouwtje :)...
Even mama helpen door mijn eigen 'kamer' te stofzuigen

Ruildoos
 En toen was daar het hulptransport! Ik dacht dat ik nog weken had om kleding uit te zoeken, maar dat bleek niet zo te zijn. De avond van tevoren wilde ik perse nog wat dingen klaarzetten, zodat ik het op de valreep kon brengen en ik weer wat spullen kwijt was. Het resultaat: 2 bananendozen en een tas met laarzen (niet op de foto). Heerlijk op de fiets weggebracht en erna boodschapjes gedaan. Totale afstand: Ruim 20 km. Het was erg regenachtig, dus dat was minder :(. Regenpak, muts, handschoenen, enz. Heel gedoe altijd; dat aankleden...
Nog een lange weg te gaan... Bakfiets, vrachtwagen, steekkar, vrachtwagen, boot, (.....)
Op Facebook volg ik een beetje de gratis-hoek hier uit de buurt. Ik ben niet iemand die de hele dag gaat zitten spieden of ze iets leuks vindt, maar laatst had ik geluk. Iemand van 2 straten verder bood 2 paar ballerina's aan maat 23. Bij de ruilwinkel had ik al een leuk paar gevonden en ze had nog maat 21/22 qua schoenen en laarzen, dus straks in het voorjaar/zomer/mogelijk najaar kan ze vast en zeker de prachtige schoentjes aan. 
Nieuwprijs 35 euro, 2e handsprijs 0 euro
Even passen; nog een maatje te groot
Ik was helemaal blij en heb even met een mandarijnenfamilie gemaakt als kleinigheidje. Dit hoeft niet volgens de FB-groep, maar ik vond het zo'n 'groot cadeau' dat ik niet met lege handen aan wilde komen. Een klein jongetje vroeg meteen 'wat kom jij doen :)?' Echt zo schattig. Toen ik hem het mandarijntje met het petje liet zien (op de foto in het midden; door het licht net niet goed te zien) begonnen zijn ogen te glimmen, want hij lustte graag mandarijntjes... 
V.l.n.r. Papa, mama, Boy, Girl, Baby :)
Kindjes blij met mandarijntjes en moeders blij met schoentjes. 'Van ruilen komt huilen' is in ons geval niet aan de orde... 

Ruilen jullie ook weleens wat? Waar ruil je dan? Of doe je mee op Facebook met gratis groepen?

Groetjes, Adrianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten