Pagina's

woensdag 11 januari 2017

Week 2/3 Boodschappen en weekmenu

Mijn plan zoals in mijn vorige blog beschreven was om naar de markt te gaan. Ze gaven echter behoorlijk stormachtig weer op, ik moest dinsdagavond een pakket wegbrengen en vlees halen (dat bleek ik dus niet meer in de vriezer te hebben, alleen nog 2x rookworst ;)) en ik had onverwachts 2 afspraken vandaag en morgen, waardoor het me teveel werd om ook nog naar de markt te gaan. Dusss; dinsdagmiddag even langs de Spar en in de avond naar de winkels. Wél natuurlijk mijn stoffen tasjes mee en het budget...

Bij Spar kocht ik tartaar en ik zag dat daar de erwtensoepgroenten (500 gram voor 1 euro) in de aanbieding waren en kocht die voor de lasagne. Totaal: 3,19

Bij de AH ruilde ik een pakje hamreepjes om (hadden we al gekocht rond Kerst, maar het bleek - ondanks de royale houdbaarheidsdatum - niet meer goed te zijn), erna reed ik naar Aldi voor o.a. aardappels, groenten, toiletpapier, melk, vlees, boter en margarine, kaas, brood en beleg. Totale kosten: 36,85. 

1 kg gehakt voor 3,89 sneed ik in 4-en. Normaal deed ik altijd in 3 porties, maar iemand gaf me deze tip, dus een keer probeer ik dat. Ik gebruik in ieder geval 1 portie voor de lasagne van dinsdag.

Bij Jumbo kocht ik o.a. bananen, mascarpone, lange vingers, groenten en iets lekkers voor bij de koffie (ohhhh...). Totaal: 16,70. 

Oublies, omdat het de laatste vakantiedag van Peter was...
Totale kosten: 56,74. Van vorige week had ik nog genoeg over om deze keer iets extra's te doen. Ik kocht nl. alvast wat extra's, zoals ingrediënten voor tiramisutaart voor de 28e evenals appels voor appeltaart voor dezelfde datum. De laatste wil ik a.s. vrijdag of zaterdag alvast maken om dan tijd te besparen. Ik vries het gewoon in.

Weekmenu; inmiddels pas ik het aan i.v.m. wijzigingen in manlief z'n werk:
Woensdag: Hutspot (worst had ik nog in de vriezer; gelukje van een 'haastmaaltijd' omdat Peter onverwachts mee at: Ik vergat de ui... Jochanan at gezellig mee en 2 'porties' deed ik in een bakje voor een volgende keer)
Donderdag: Ik had groenten in de planning; mogelijk wordt het soep omdat Peter later thuis is. Hij houdt niet zo van erwtensoep en ik ben er gek op. Als hij onderweg eet, doe ik vaker makkelijk; bijv. pannenkoeken, soep, gebakken ei, o.i.d.
Zoiets bijvoorbeeld, 2 gebakken eieren met kaas en tomaat, mmmmm...

Vrijdag: Pizza (yep, zouden we vorige week al eten, werd aangepast...)
Zaterdag: Groente
Zondag: Traditioneel recept ;)
Maandag: Groente
Dinsdag: Lasagne (ik had nog lasagnebladen en -saus in de kast; eens even wat dingen opmaken heb ik bedacht). 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten