Pagina's

dinsdag 18 april 2017

Paasweekend achter de rug, werkweek voor de boeg...

Update: Ik ben vanaf nu ook te volgen via Facebook. De link *klik*, als je de pagina een like geeft of klikt op volgen, krijg je de updates.

Jullie hebben vast gemerkt dat het weekend behoorlijk 'offline' eruit zag hier in huis... M'n blogs stonden gepland en we hebben zowel hard gewerkt als ook familie- en gezinstijd gehad, kortom: Genoten met een hoofdletter...

Vrijdag kwamen m'n broertje en schoonzus. Ik moest eigenlijk naar de winkel, maar besloot om iets te maken dat ik in huis had. Het werd een grote (!) pan macaroni...

Wat deden we er allemaal in?
3 tomaten
1/3 paprika (uit de vriezer)
1 prei uit de tuin (nog van 2 jaar geleden van de AH moestuintjes... Stond er nog steeds :))
Een zakje prei uit de vriezer
Broccoliblokjes (van de stronk - uit de vriezer)
2 grote uien
2 tenen knoflook
2 wortels van bospeen



Verder 1 pakje gezeefde tomaten en 1 blikje tomatenpuree en nog zo'n 450 gram gehakt. Alles in de pan met zo'n 1,5 liter water en wat bloem/maizena om te binden.



Ziedaar; 2 grote pannen macaroni... We hebben er met z'n allen heerlijk van gegeten, ik vroor nog een portie in voor ons 3-en (Jochanan eet nog geen macaroni) en we bewaarden nog 1 portie voor de volgende dag. Kortom: 3 dagen eten waarvan 1 dag met visite :)...

Mmmm, het was heerlijk!!

Wat geraspte kaas uit de vriezer erover:

Erna gingen zij met elkaar naar de kerk en ik bleef thuis met de slapende kids. 

Zaterdag geklust in de tuin... De schuur gaan we uitbreiden naar ruim 2x zo groot. Met mijn bakfiets is onze schuur behoorlijk vol en al langere tijd hadden we het idee om de schuur groter te maken. Nu hebben we een plan bedacht en gaat het ineens heel snel, omdat Peter binnenkort een paar dagen vrij heeft. Uiteraard proberen we zoveel mogelijk zelf te doen, dat scheelt erg veel in de kosten :)...

Kruiwagen hebben we geleend van de buren (dank!) en Christilène wil natuurlijk helpen. Het was erg fris hier, dus toch maar oude winterjas, laarzen, muts en sjaal aan :)... 

Paal losdraaien, scheppen, kruien, sjouwen...

Ziedaar; 'klaar' (voor nu dan even...)

En om 16.00 zaten we moe maar voldaan aan de koffie te kijken naar de zand-onder-zeil-berg...

Geen foto's van, maar kheb ook nog 4x in 2 dagen tijd m'n hele huis kunnen stofzuigen... De 3-jarige schat moest even plassen en deed dat voor het gemak boven in de badkamer (zucht...) Laarzen doe je uit op de badmat, tsja, zo blijjjjjfff je bezig... Maar nu is het voor enkele dagen 'zand-schoon'. Achterdeur hermetisch op slot, binnenkort weer verder ;)... Wordt vervolgd...

Zondag weer naar de kerk. Tussendoor genoten van het samenzijn, stukje gelezen voor m'n cursus van Calvijn, weer een toer gehaakt voor m'n bloemendeken en Paasliederen gezongen met m'n zusje bij de piano. 

Maandagmorgen op tijd eruit en 2 trommels was gewassen en buiten opgehangen, erna met elkaar naar de kerk, koffie gedronken en gevlogen naar buiten om de was uit de regen te halen :/ (net op tijd), linnen tasjes genaaid voor de beloofde ruil van mijn broodbakmachine en meteen 's avonds even gebracht bij stichting Obed (wauw, wat een mooi doel om voor te naaien!) Stofjes en garen had ik gekregen, lint had ik nog liggen.

Weer een lusje aan de zijkant:

En een sierstiksel

Ik ga komende dagen even de Excel-mails beantwoorden. Nog even geduld, het is een hele lijst geworden, ik moet er even voor gaan zitten :)...

Komende week hard schilderen voor Christilènes keukentje voor haar verjaardag... Hard werken dus :)...

9 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op tomatensaus bij pasta, en dit recept ziet er heerlijk uit en is niet moeilijk.

    Mijn man heeft deze vrije dagen het kippenhok opgeknapt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker druk dan. Maar wel leuke dingen allemaal.
    En lekker eten ;-)
    Ik maak vandaag zelf champignonragout voor op de rijst. En daar eten we zure komkommer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft die van mij niet meer te beantwoorden Adrianne.
      Ik ben er uit met het excel die jullie voor Sjoukje gemaakt hebben.

      Verwijderen
  3. Ik gooide voorheen ook de stronken van bloemkool en broccoli weg , nu verwerk ik beide ook in mijn pastasausen of in de soep, klein snijden en in de vriezer klaar voor gebruik en weer een kleine besparing en minder verspilling, je kunt trouwens de kontjes van de prei in water zetten en daar schijnt weer een prei uit te groeien, las ik laatst op internet , dus ook maar eens proberen, hetzelfde geld voor selderij en bos en lente uitjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep, dat laatste wil ik ook nog proberen. kHeb al prei, wie weet wat het doet :)...

      Verwijderen
  4. Ik maak vaak macaroni als er allerlei groenten liggen die op moeten. Dan doe ik gelijk een rondje diepvries en doe er ook zakjes met fijngesneden groenten bij. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen