Pagina's

vrijdag 23 juni 2017

No-spend-challenge

Neeeeee, niet nòg een nieuwe challenge :)... Haha, Sjoukje gaat in de maand juli de uitdaging aan om niets te kopen. Het is helemaal gratis en je kunt je aanmelden waarna je een plan krijgt toegestuurd. Bij het invullen ontstaat al een stukje bewustwording en het idee is dat je meer geld overhoudt.

Mocht je nog twijfelen; ik zeg: meedoen :)... Zelf geef ik niet zoveel geld uit, dat wisten jullie al, maar het lijkt me leuk om er eens over te bloggen, want in het verleden kocht ik wel allerlei dingen waar ik nu een stop op heb gezet. Je kunt het samen met iemand doen of je aan een buddy laten koppelen door Sjoukje. Ook leuk dus om bijv. samen met je vriendin/(schoon)zus/moeder/enz. de uitdaging aan te gaan en eens te kijken hoeveel je eigenlijk zou kunnen overhouden als je zo min mogelijk uitgeeft :)...

Stap 1 was: Plan invullen, dus dat heb ik gedaan...


Kop thee erbij (de mok kreeg ik ooit van een leerling bij het afscheid, echt mijn favoriete mok :)), een pen (gekregen van een 'Engeland-vaarder') en zelfgebakken boterham met korting-jam, kijk maar:

Gaat uit het assortiment, ach, dat lusten we hier wel hoor :)... En ook voor die sticker schaam ik me niet, ik ga het er echt niet af peuteren, dus als je bij ons komt eten, zie je korting-jam en korting-honing bij de zoetwaren staan... 
Biologische honing van de Aldi was maar 1 euro. Ik ben niet zon honing-liefhebber maar Peter wel. Tsja, échte honing (van de imker) is natuurlijk lekkerder, maar soms moet je keuzes maken. Een pot goede honing is gewoon duur en dus niet weggelegd voor ons op dit moment. Toch viel deze honing niet tegen. Vooruit dus maar een keer :)...

Doe je mee?


9 opmerkingen:

  1. Leuk!! Ik heb me vanmorgen aangemeld, maar moet alles nog even doorkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij mij werken de no spend challenge nooit, ik ga gewoon daarna inhalen ;-) na afloop van de challenge. ik heb liever mijn budget gewoon verlagen. maar juli is de sale maand, en ik heb een aantal jurkjes gezien maar ben ik aan het wachten dat ze goedkoper worden :-) . echt no spend doe ik alleen tijdens de veertigdagentijd voor pasen, niks kopen om bewust te worden van alles die wij hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, goed idee dat inhalen :P! Wel mooi die 40-dagen-no-spend, mooie achterliggende gedachte! Budget verlagen hebben we inderdaad gedaan en ik vind een stukje bewustwording wel mooi. Inhalen ben ik niet van plan ;)

      Verwijderen
  3. Hoi Adrianne,
    Via het consuminderenblog ben ik gezellig doorgelinkt naar jou blog. Ik zie al veel leuke en interessante titels in je blogarchief staan.
    Ik ga je gezellig volgen zodat ik niets meer hoef te missen. Super dat je dit jaar de uitdaging aan ben gegaan om met 50,- euro in de week rond te komen. Maar zo te zien lukt dat al aardig. Ga zo door!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf doe ik deels mee. Wat hier al eerder geschreven is, gaat voor mij ook op. Daarna haal ik het weer in... Dat schiet natuurlijk niet op ��. Wat heb ik wel gedaan? Alles onder de loep genomen, maar dat wist ik al. Geen verrassingen daar en mijzelf een budget opgelegd. Waar ik aan lijdt het impuls aankopen. Om dat te voorkomen, heb ik voor een hobby gekeken en gevonden. Zo ben ik niet meer bezig met continue geld te spenderen ��. Het erge was eigenlijk dat de aankopen 8 van de 10 keer een cadeau voor een ander betroffen. Zelf cadeaus maken is nu mijn hobby, en kaarten maken. Stuk goedkoper ��. .....wat een verhaal.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed bezig ben je! Mijn hobby's zorgen juist voor extra uitgaven... Stofjes, knutseldingetjes, enz... Vandaar nu alles aan banden, ik mag gewoon niks meer kopen dit jaar... Alleen binnen budget. Haha, dat is zo krap dat ik niets koop ;)

      Verwijderen