Pagina's

woensdag 5 juli 2017

Gratis lekkers en meer

Als je langer meeleest weet je inmiddels dat het hier zo ongeveer functioneert als een inloophuis... Het loopt hier af en aan en een onverwachts bezoekje van deze of gene, een paar extra eters aan tafel is hier bijna eerder regel dan uitzondering...

Zo ook vorige week :)... Iedereen snapt meteen weer hoe het komt dat ik uitkom met m'n budget, hahaha ;)...

Visite bracht een doosje chocolaatjes mee, mmmm lekker!

Onverwachts kreeg ik de vraag of ik iemand wilde helpen met een sollicitatiebrief. Meteen maakte ik m'n agenda van 's middags leeg en zei dat het wel kon. Dat soort dingen moeten gewoon snel eigenlijk vind ik zelf (als het kan natuurlijk, maar ik heb m'n was en strijk gewoon uitgesteld :)). Als dank (wat ik echt niet nodig vond!) kreeg ik een zak Haribo-zakjes en een VVV-bon. Nogmaals dank, maar had echt niet gehoeven, ik doe het graag voor je :). Christilène heeft de zak gespot en kijkt er helemaal naar uit dat ze zaterdag een zakje mee mag nemen... Ze heeft het er steeds over ;)... Lekker voor in de vakantie, wat een luxe, zulke dingen krijgt ze thuis nooit, alleen bij opa's en oma's ;)...

Van iemand (Albert Heijn?) kregen we dit door de brievenbus. Geadresseerd en wel. Het maffe is alleen dat ik helemaal niet zo'n apparaat heb. Huh? Hoe kom ik hier in vredesnaam aan? Kan iemand er iets mee? Super-de-luxe doosje met 2 capsules erin... Gratis af te halen, mail me maar even (adjemusic@gmail.com)

M'n ouders belden zaterdag of ze even konden langskomen. Peters voorwaarde 'als je maar wel appeltaart met slagroom meeneemt...' Owwww, mijn ouders zijn dan ook nog zo gek dat ze dat gaan doen... Dus, ziedaar:


Peter bofte deze week, want zijn ouders waren ook een avond geweest en je raadt al wat ze meenamen; Appeltaart :)...

En ik ben verzot op cappuccino met slagroom (oeiiii, wat slecht...), dus ik nam het ervan, mmmmm wat lekker:

Ik heb geen foto's van de heerlijke verse soep die Peter maakte en het verse brood en krentenbrood wat we daarna lekker met de hele club hebben zitten eten, heerlijk! Christilène mocht nog even mee naar de winkel en vraagt ze aan mij nooit 'mag ik dit, mag ik dat?', uiteraard aan oma wel... Ze weet dat ze meer kans heeft en jawel, oma deelde uit, een zakje chips, een reep chocola en een pakje kaiserbroodjes om af te bakken... Ahum...

Door Christilène word ik overal voor geroepen... Ze kan - net als wij - heel erg genieten van kleine dingen. 'Mam, kom es kijken! Een heel klein babymiertje...' Dat soort verwondering, echt heel mooi! 

Vorige week moest ik weer komen kijken en ook een foto maken stond op het wensenlijstje... Een 'lieve-beestje' op die paarse bloemen (m'n lavendel dus)... Heel voorzichtig hield madammeke het takje vast 'kijk es hoe 'n schatje, mam!' Je zult begrijpen dat ik ter plekke smolt ;)... 

Uiteraard spreekt het voor zich dat ik het volledig onnodig vind als visite iets meeneemt. Ieder is welkom, ook zonder iets (ik heb van de week ook visite gehad zonder iets, die zijn ook binnengelaten ;)). Als iemand komt is al leuk genoeg!

Toch blijf ik merken dat ik van dit soort extra's erg kan genieten. Veel meer dan vroeger lijkt het wel. Misschien omdat we nu minder snoepen dan voorheen? Of omdat we minder extra's/luxe dingen kopen dan voorheen? Of ..........? Ik weet niet waarom, maar we zijn echt heel dankbaar dat we ondanks ons erg lage budget onze gastvrijheid kunnen blijven behouden. Misschien dat dat wel 1 van de belangrijkste redenen is waarom het makkelijker vol te houden is dan dat ik misschien had kunnen denken. Juist die mensen om ons heen, de gezelligheid van anderen, het samen koffiedrinken/eten/enz., het onverwachtse binnenvallen van velen, enz.; Wij houden ervan :)... 

14 opmerkingen:

  1. Vind het altijd zo leuk om te lezen in jouw blogs dat je de dingen die er echt toe doen in het leven zo waardeert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om dit te lezen! Er spreekt zoveel dankbaarheid uit, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, die onverwachte bezoekjes en lieve verrassingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne positieve instelling beb je! Groetjes Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wees maar dankbaar voor al die mensen die je om je heen hebt en om jullie geven. En de dankbaarheid voor die kleine, mooie dingen zoals het "lieve-beestje". Het is zoveel waard, meer dan geld en materialen ooit kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doen we zeker en ik zie inderdaad in dat die waarde veel groter is! Vandaar dat het 'leven met minder' ons zo goed bevalt, je hebt niet veel nodig om gelukkig te zijn en zeker niet in geld of goed...

      Verwijderen
  6. Jullie zijn lekker verwend !
    Erg leuk is dat,fijn dat je dat waardeert .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Genieten! Ik merk ook dat dat steeds meer gaat komen. Het genieten van kleine dingen die normaal zo gewoon leken. Zo blijkt maar weer dat leven met minder eigenlijk zoveel meer positieve dingen met zich meebrengt.

    BeantwoordenVerwijderen