Pagina's

woensdag 27 september 2017

Oproep! - Leven met een nieuw budget

Al 9 maanden blog ik over ons leven met een budget van 50 euro per week. Voor die tijd gaven we gemiddeld 150-200 euro per week uit (aan al die dingen bij elkaar, dus niet alleen de boodschappen). Inmiddels lees ik geregeld dat anderen ook hun budget hebben verlaagd (door het lezen van m'n blog of door andere omstandigheden/het lezen van andere blogs/o.i.d.).

Het lijkt me leuk om wat verhalen te verzamelen van mensen die zijn gaan leven met een nieuw budget. Dit kan je verhaal zijn van 10 jaar geleden, maar mag ook van 4 weken terug zijn. Wanneer ging de knop om? Waar liep je tegenaan? Wat inspireert je? Wat bespaar je hierdoor per jaar? Enz.

Uiteraard kun je ook anoniem je verhaal delen. Voor andere lezers lijkt het me inspirerend om te zien hoe ook anderen het doen (bijv. zonder kinderen of juist met grotere kinderen of meer kinderen, met/zonder huisdieren, enz, enz.)

Wie zou zijn/haar verhaal met ons willen delen? Stuur me even een mail (rechts in beeld m'n mailadres onder m'n foto en persoonlijke verhaaltje), dan stuur ik je het vragenlijstje toe...

Bij 5 aanmeldingen start ik met 1 blog per week over: 'Leven met een nieuw budget'.



5 opmerkingen:

  1. Hoi Adrianne,
    Ik volg sinds kort een opleiding en ben daardoor minder gaan werken (en dus minder inkomsten). Met de kosten van collegegeld en boeken erbij hebben wij ineens zo'n 600 euro per maand minder te besteden. Ik werk niet echt met budgetten maar deel graag met je hoe wij rondkomen nu. Kan ik je mailen? dan geef ik je mijn contactgegevens. groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben een groot gezin, wisselend 6 tot 8 personen.
    Voorheen had ik inkomsten uit PGB voor één van onze kinderen. Dat is weggevallen en ik probeer superzuinig te leven met de kinderen.(10,12,12,13,16 en 18 jaar oud).
    Volgens familie ben ik er heel goed in. Ik ruil, speur naar gratis spullen etc. Ik werk graag mee aan een blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je niet lid kunt worden van een blog en het automatisch via mail of Facebook of wat ook krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel, rechts in beeld kun je je mailadres invullen, dan ontvang je een mail wanneer er een nieuwe blog online staat. Via FB kun je je op mijn pagina aanmelden (Aad Actief). Je klikt dan op 'volgen' en krijgt zo de updates als ik bijv. een bericht plaats.

      Verwijderen