Pagina's

vrijdag 23 januari 2015

Ff KPN bellen (besparing 85 euro!)

Op 28 mei 2014 kregen we een mail van KPN met daarin de mededeling dat ze een 'inflatiecorrectie' zouden gaan doorvoeren op ons abonnement.

Wat hield het concreet in?
Mijn Internet + Bellen Glasvezel Instap abonnement zou van 41,50 naar 42,33 p/mnd gaan (ja, ik weet dat dit abonnement niet het goedkoopste is qua internet + bellen, maar ik hoor zoveel negatieve verhalen over allerlei goedkope alternatieven dat we voorlopig toch maar bij KPN willen blijven...)
Het tarief van BelOnbeperkt Altijd zou van 15,25 naar 16,50 p/mnd gaan.

**

Je kon op een link klikken om meer informatie te zien en toen ik een beetje doorklikte op de website, zag ik tot mijn grote verbazing dat nieuwe klanten maar liefst € 60,- korting kregen in de vorm van 6 maanden € 10,- korting per maand op het OUDE tarief...

Tsja, ik kan het dan niet laten om te bellen... Zoals ik al eerder schreef, vind ik het echt op z'n minst onaardig overkomen dat vaste klanten geen korting krijgen, maar dat er vaak geprobeerd wordt om nieuwe klanten te 'lijmen' met kortingen...

**

Een man aan de telefoon reageerde heel verbaasd op mijn vraag, haha krijgen ze waarschijnlijk niet zo vaak :)... Hij zei 'dat doen wij niet mevrouw'. Mijn 'bespaar-ik' denkt dan met de portemonnee in gedachten: DAT DOEN WE WEL!!! Mijn reactie is dan altijd meteen 'verbind me dan maar door met uw leidinggevende...' waarop dan weer volgt 'dat mag ik niet doen mevrouw' :). Ik laat me niet snel uit het veld slaan, omdat ik inmiddels weet dat de aanhouder wint en dat er echt wat te halen valt, waarschijnlijk zit er marge genoeg op abonnementen :)...
'En toch wil ik korting. Ik wil niet lelijk doen, want u kunt niets doen aan wat KPN bedenkt, maar ik vind het zó storend dat jullie 1 van de vele aanbieders zijn die nieuwe klanten proberen binnen te halen met een leuke korting, terwijl jullie daar meer werk mee hebben qua inschrijven, opnieuw afsluiten, enz, enz. en ik als vaste klant moet juist meer gaan betalen. Ik weet zeker dat veel mensen de automatisch gegenereerde mail niet zullen lezen of er geen acht op zullen slaan, maar ik doe op allerlei fronten m'n best om te bezuinigen en omdat we relatief goede ervaringen hebben bij KPN
 wil ik best blijven, maar dan wel onder andere voorwaarden dan de voorwaarden uit de mail. Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik wíl het niet betalen. Het is gewoon een principe-kwestie. Ik blijf bij mijn standpunt: Ik ga niet lelijk doen, maar ik wil écht korting...' (mijn bespaar-ik stampvoet eens even op m'n portemonnee om haar woorden extra kracht bij te zetten :)...)

Mijn tip: Blijf vriendelijk, maar HOUD VOL, reageer beslist!! Het werkt meestal echt!


**

En jahoor: 'Mevrouw, heeft u een momentje? Ik ga even overleggen...' Als dat uitgesproken wordt, heb je vaak 'beet'... Ze slingeren een walgelijk stampmuziekje aan (blehhhh, nooooit mijn muzieksmaak, maar je moet wat over hebben voor je korting...), maar gelukkig hebben we een 'handsfree-functie' op ons toestel, dus ondertussen doe ik de vaat, ruim ik op, o.i.d. totdat het na enkele minuten klinkt: 'mevrouw?' en dan wordt er verteld wat mijn korting is... In dit geval zou ik die € 60,- korting krijgen en dan ook nog over het oude tarief! Oftewel: Een besparing van 85 euro!

In 10 minuten, yoehoe :)! Het kan echt, veel mensen geloven er niet in of zeggen 'ja, jij kunt dat...' en denken erachteraan 'maar ik helaas niet'. Nee, nee, nee, zo moet je niet denken. Als men aan de andere kant ook maar denkt dat je wel belt om de korting, maar je het eigenlijk niet hoeft, is de deal vanuit hen zo gesloten... Men is best bereid om iets te doen voor het behoud van een 'tevreden klant'... Volhouden is de remedie...

Heeft iemand van jullie weleens gebeld? Wat was je ervaring? Korting gekregen? Met een kluitje in het riet gestuurd?

Succes voor iedereen die het eens gaat proberen! Zet 'em op! Ik ben superbenieuwd hoe het is gegaan...

Groetjes,
Adrianne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten